Prowadzenie księgowości, rozliczanie usług świadczonych na rzecz nieruchomości na podstawie zawartych umów, przygotowywanie rozliczenia z wykonania planu gospodarczego za dany rok, sporządzanie wymaganych sprawozdań miesięcznych dla US, ZUS i GUS, sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego, wystawianie faktur i innych dokumentów obciążeniowych, rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego oraz pożytków.
Pracami księgowymi kieruje osoba posiadająca świadectwo kwalifikacyjne wydane przez Ministra Finansów i uprawnienia do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (zgodnie z art.81 ust.2 pkt.5a ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, Dz.U.1994 Nr 121 poz.591 z późn.zm., tekst jednolity wprowadzony obwieszczeniem Marszałka Sejmu RP z dnia 27 marca 2002 roku, Dz.U.2002 Nr 76 poz.694, oraz par.2 ust.1 i 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2002 roku w sprawie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, Dz.U.2002 Nr 120 poz.1022). Aktualnie używamy programu o nazwie DOM firmy TECHNET. Program specjalizowany jest na obsługę nieruchomości mieszkaniowych (spółdzielczych oraz wspólnotowych) i zawiera trzy podstawowe moduły funkcjonalne: CZYNSZE, FINANSE i KSIĘGOWOŚĆ, KOSZTY. Programu tego używa kilkaset wspólnot mieszkaniowych w kraju oraz szereg administracji komunalnych i WAM-owskich.